Dagens räddning

Regnigt idag igen. Sku ja ha massor med pengar sku jag ta med mig pyret å gå på shopping runda. Men pengarna lyser nog med sin frånvaro å de blir ju aldri riktigt som man planerat. Tur att de är mamma pengsdags imorgon för annars sku jag bli arg. Vår kära vän M var hit en sväng på kaffe mitt i arbetsdagen å snart ska vi åka till Nykarleby för att se på hus. Kanske man kunde bli Nykarlebybo? Får se...

Tur att nyaste ELLE damp ner i postluckan. Då blir man alltid lite gladare. Så nu ska jag krypa ner under filten, höra på regnet å läsa ELLE.




Annars så är dendär te koppen min absoluta favorit! Inte bara för att den är stor utan för att jag fått den av min käraste lillebror. Får nästan tårar i ögonen när jag tänker på då han som tio åring var ut på stan å skulle köpa present. Så när han var i halpa-halli så såg han koppen å tänkte att detdär e ju en såndär marimekko som hon gillar så de måste jag ju köpa. Hur gullit som helst, å de liknar ju faktist marimekko. Bästa lillebror!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0