dålig dag

Igår var det värkligen en dålig dag. Vakna upp och skåpen var tomma nu efter julen. Så efter att J åkt till jobbet så fixade jag mej för att gå till butiken och handla mat. Där gick jag runt och plockade vara efter vara och när jag kom till kassan så kom deras butiksföreståndare och meddelade att visa electron korten inte fungerar. Så ja sa att ja kunde gå å lyfta pengar istället. Men nej, kortet fungerade ju inte i hela stan. Surt, när man har pengar på kontot men inte kan få ut de på nå sätt. Så ja fick gå hem från butiken med tomma händer och gråten i halsen (man blir ganska känslig me alla graviditetshormoner).
Jag hatar Visa electron kort! Aldrig fungerar dom som de skall. Endera tar de typ 10 minuter förrän betalningen går igenom eller så e de nå fel på linjen så att de inte funkar.
Känner att det är dags att gå till banken och klaga igen.
Förstår inte att man inte kan få ett gammalt hederligt bankkort! Nej, isf så är det både ett bankkort och Visa.
Och det kan man ju inte få när man är under 22. Inte i min bank iaf.
Varför vill dom att folk ska ha visa kort?
Har jobbat ganska länge i butik nu, och ja vet att det är mycket folk som använder det. men till vilken nytta?
Varför måste man handla kläder förrän man ens har pengar? I slutet av månaden är det alltid mycket folk som vill ha det på visa. Kan man då inte vänta några dagar med att köpa kläderna?



Nu under julen har jag också hört flera gånger i kassan att folk har skämtat åt biträdet och sakt ja de böri ju va så dåligt ställt nu me julen å allt så du får sätt de på visa. Måste man köpa så mycket julklappar så man inte ens har råd att betala det? Roligt för dom som får julklapparna när nån har köpt dom och inte ens betalat dom och egentligen inte ens skulle ha haft råd att köpa dom.
Isåfall tycker jag att man kan vara utan å köpa.

Nu blev ja bara ennu mer förbannad och imårån skall jag gå till banken och säga att ja byter bank om jag inte kan få ett vanligt bankkort. så de så!

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Förstår din frustration! Men det var ju ändå bra jobbat om du inte grät vid butiken.(: Hur känns magen, några värkar på gång ännu? Iris svängde sig och lade sig långt nere i bäckenet bara två dagar före hon föddes, men vi ska hoppas att Aaron hålls där nån vecka ännu så han får växa till sig lite...

2008-12-28 @ 21:59:37
URL: http://finaballerina.blogspot.com
Postat av: Jennis

Magen känns ftast bra, lite konstiga värkar har jag nog haft förutom domdär eviga sammandragningarna. Fast ja tycker att dom har börja avta lite så de e skönt. Aaron har vari svängd nu renn ganska länge, int vet ja om han på nå sätt har brått ut eller nå men vi får se hur det går :)

2008-12-29 @ 09:06:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0