Lampan

Ifall någon annan också känner sig sugen på att laga en likadan lampa som jag gjort, så ska jag nu lära er fixa den!

Till lampan behöver du:
Cylindrisk glasvas
Hangjort papper
Blom/Grill pinnar
Ljusslinga
Limpistol
Sax

1. Skär det handgjorda pappret i delar om 8x22 cm.
2. Lägg på lim i sicksack i mitten av pappersremsan och lägg genast på en blompinne i limmet och vik pappret om pinnen.
3. Klipp sex hack jämfördelat in till pinnen på varje pappersremsa.
4. Fortsätt tillverka likadana pappersremsor me pinnar. Hur många som behövs beror lite på vasens omkrets.
5. Limma fast pinnarna jämt fördelade med ett eller ett par cm mellanrum runt hela vasen.
6. Lägg i lampan eller ljusslingan och tänd.
     Voila !


Kommentarer
Postat av: C

Wow, en sån ska jag laga! Om du har kommit på det här själv så får du nog en duktighets-stjärna i min bok.. Om int tre :D

2008-11-17 @ 20:18:10
URL: http://www.cinceelia.blogspot.com/
Postat av: Anna

wow jennis! Du borde kanske bli lampdesignare, den där var ju jättesnygg. om jag ens trodde att jag kunde litegrann skulle jag göra en likadan.. =p

2008-11-19 @ 22:47:49
URL: http://minaia.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0