kaffe

En sak som jag värkligen saknar är kaffe. Jag älskar att sitta på cafe, dricka kaffe å prata om allt möjligt. Och de e inte samma sak att sitta på cafe å dricka te. Tro mig. Fast te är väldigt gott, så dricker jag de hellre här hemma i soffan.
Igår försökte jag dricka lite kaffe, men det känns inte bra. Känns som om de e så fel, fast man får dricka några koppar om dagen. Plus att hela resten av dagen så slog lillkillen kullerbyttor. Stackaren.

Det är väldigt svårt att hitta på ett namn till lillen som passar i munnen både för svensk å finsk språkiga. Vi har nog kommit på flera förslag men det känns som om de finns ett namn där ute som kommer att passa perfekt. Har bara inte hittat de ennu. Så alla som läser denhär bloggen kan ju tipsa om ett fint pojknamn :)

Lite lessamt är det, att ja tror att vi hamnar å hitta ett nytt hem åt vår kära Evelyne. Jag vet inte om jag vågar ha henne i samma lägenhet när plutten kommer. Hon e ju endå ganska busig. Men helt underbar. Bara nån kunde ha henne för ett år tills vi flyttar till något större där hon kan vara ute å leka på dagarna. Måste väll försöka övertala mamma å pappa.

Nu ska jag förbereda mig för jobbet. Underbart. Fast nu har vi börjat få in fest säsongens klänningar och toppar :) Alltid något kul. Tyvärr så passar ju inte dom fina klänningarna på mig.
En väldigt fin klänning som kom in i förrgår är en sorts tub klänning men den är endå inte spänd. Så har den en stor rusett på sidan med lite diamanter. Den finns i svart å lila. En sånn måste jag kanske köpa fast jag int ryms i den.

Lilla Evelyne.

Lily Allen - Littlest Things

Kommentarer
Postat av: C

Ååh vilken trevlig ny och fin blogg :)Det finns faktist många namn så jag förstår att det är svårt. Men Didrik, Adrian, Kevin, eller Caspian är ju ganska söta namn. Fast vad ni än gör, välj inte namnet SPIK.. Spik Rak :)

2008-10-23 @ 11:46:30
Postat av: Alexandra

Skulle jag få välja ett killnamn skulle det vara Melvin eller Melker. Men Spik Rak ska ni nog undvika :D

2008-10-23 @ 21:39:01
URL: http://finaballerina.blogspot.com
Postat av: Kusin Johan

Jussi

2008-10-24 @ 20:13:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0