sköönt

Vår lilla buse har vaknat för mat bara en gång inatt, han var nog ganska trött tror jag. Men de hadd vi inte nå emot för vi fick äntligen sova lite :). Så idag e vi pigga och glada. Jag har redan städat lite här hemma å så ska jag å Aaron åka iväg å hälsa på mommo direkt han vaknar. Så ska vi gå ut på promenad i sundby. För J var hemma me oss igår då han va så skrikig så han åker å jobbar idag istället.

Idag sku de vara gott med nå sorts lax å kanske fullkornspasta. mums, de tror jag att jag ska kocka idag. Det e tusen år senn jag ätit nått med tzatziki, de måste jag få idag.

Här ska ni få ett super recept på traditionell tzatziki.

1/2 liter naturell yoghurt (turkisk yoghurt passar bra)
3 rivna vitlöksklyftor
1 riven gurka
2 msk olivolja
1 tsk salt
1 tsk vitvinsvinäger
vitpeppar

Riv gurkan grovt och låt den rinna av. Pressa ut vätskan med händerna. Blanda alla ingredienser i en skål och smaksätt med salt och vitpeppar. Låt stå ett par timmar för servering.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0