barnkalas

På söndagen ska vi på Es 1års kalas. Låg å tänkte på det jyst när A åt. Jag minns när vi var små å gicki lågstadiet så kunde man ju förstås cykla själv till skolan men också cykla till sina kompisar. Så jag minns när nån i klassen hade födelsedag så vänta man på alla nere vid skolgården å så cykla vi iväg på kalas.
Så vill jag också att A ska ha de när han börjar skolan.
Och de e så mysigt att gå i en liten byskola där alla känner alla. Men när A blir i skolåldern så kommer det väll inte att finnas så små skolor kvar nåmer.

Så vill jag också att A ska kunna leka ute på gården utan att man behöver vara orolig för honom. Alltså ska vi inte bo i stan. Jag vill absolut int att A ska behöva springa upp å ner i trapphuset på kvällarna eller cykla runt höghuset för att ha något å göra.

Vi hade vårt förstå möte med föräldragruppen igårkväll. Så många gulliga bebisar! A var väldigt gnällig tyvärr så jag fick inte riktigt höra på allas berättelser men dom som jag hörde så lät det nog som om vi slapp lätt undan under förlossningen! Vissa hade nog råkat ut för grymma saker. Men man får ju den bästa belöningen efteråt så några timmar (dagar!) pin ska man väll stå ut med..


Bilden är lånad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0