hej hopp!

Igår hade vi en väldigt rolig dag, å de tror jag att Aaron också tyckte. För han fick bada för första gången.
Å de tyckte han mycket om. Han bara låg där i vattnet å såg sig omkring å bara njöt.
Jag hade nog lite påkänn att han skulle tycka om det eftersom att han tycker jätte mycket om att bli tvättad å så.
Då han har så mycket hår så brukar vi också shamponera det ibland å det gillar han med.

Så fick han presenter igen igår (han börjar bli riktit bortskämd lillen nu). Min faster var hit en sväng med ett urgulligt Bellme lamm som man kan dra i så spelar den blinka lilla. Å den får hänga där vid skötbordet å A gillar den jätte mycket.
Så fick han sin första bil! En gul och mjuk med trähjul från brio. Egentligen e den för barn över 6 månader, men han kommer nog knappast att leka med den före de. Men den e rolig att se på..

Ehh.. Jag har börjat fråga en massa saker av er läsare (tack för alla supersvar!) men jag sku vilja fråga en grej till. Hur gör ni med barnens språk? Jag hade alltid tänkt att jag ska prata finska me Aaron men nu känns de ju int lika roligt nåmer. För jag vill ju prata svenska med J. Kanske jag bara e lite för lat, men man borde nog börja nu fö de blir svårt senn å byta språk. Nog för att Aarons mommo bara kommer att prata finska men kanske de e för lite..

Lite goos efter badet..

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Åh vad han är mysig! :) V och jag har alltid pratat svenska sinsemellan men V pratade engelska med Iris från första början och har inte sagt ett ord åt henne på svenska efter det. Vi tyckte båda att det var viktigt att Iris får de båda språken hemifrån och jag tror nog att det är lättast att bestämma sig för ett språk och hålla sig till det. Det var lite konstigt och "framtvingat" de första veckorna men nu flyter det på jätte bra. Jag och V pratar svenska medans V pratar engelska med Iris alltså. :)

2009-03-04 @ 12:53:41
URL: http://finaballerina.blogspot.com
Postat av: Anonym

Grattis till killen ! Tänkte ge ett tips:) Jag pratar själv finska med vår Alvar. Tänkte också innan han föddes att kanske det räcker med att mommo pratar finska, kändes inte riktigt naturligt att börja prata finska.Min mamma är finsk och hon har alltid pratat finska med mig,men jag alltid svenska tillbaka åt henne, men är ändå helt tvåspråkig. Bestämde mig till slut för att prata finska med Alvar. Pratar svenska med sambon ändå. Funkar hur bra som helst fast det i början kändes konstigt, men nu bara flyter det på. Det är en stor rikedom att ett barn får "gratis" två språk. Lycka till ! /Hanna, mamma till Cissi fadderbarn Alvar :)

2009-03-04 @ 16:01:30
Postat av: Faster

Jennis, den spelar ju Jesu lilla lamm =).

Som jag skrev ju på kortet hoppas jag att du lär honom både texten OCH rörelserna.

2009-03-07 @ 19:55:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0