reality check

Nåja, en dag kvar till beräknade datumet å ja tror inte att Aaron kommer att komma på ett tag. Lite trist. Alla pratar ju om att gå över tiden å sånt. Jo visst har ja tänkt. Men de kommer ju int hända mig iaf. Typ på samma sätt som att alla andras barn e stökiga å klottiga men mina kommer att vara helgon.

Fast igårkväll hade jag nog värkar så de räckte. Men dom avtar alltid efter en stund. Fast nu har jag fått en konstig smärta nere som gör att de gör väldigt ont å gå. Å ligga för den delen också. Undrar vad det kan vara.
Fast imorgon har jag läkartid så då får vi se.

Läste jyst boken Föda Barn av Katerina Janouch. Och börjar sakt men säkert inse att jag faktist ska bli mamma. Det är helt otroligt, man förstår ju de inte riktit själv. Och jag tror inte att man kan göra det förrän man har lilla pysen där på bröstet. Fast det närmar sig med stormsteg nu. Det har ju bara varit en stor mage som sparkkis ibland som man sitter och fantiserar om och det har vart ganska mysigt. Men man har endå inte riktit tänkt att magen kommer att försvinna och det faktist kommer en helt livslevande människa ut därifrån. Nå, snart lär ja väll förstå :)



Ikväll blir det kalas, ska bli roligt. Hoppas bara att jag orkar.

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Jag minns den känslan så bra, fast man har haft så många månader på sig så fattar man inte riktigt förän sen mot slutet att man faktiskt ska bli mamma. Sen behövs det inte många sekunder med pyret där på brösten förän det känns som om man alltid varit mamma.:) Lycka till imorgon, håller tummarna för goda nyheter.

2009-02-15 @ 19:45:05
URL: http://finaballerina.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0