Efter en lång dag

Nu känns de nog som om det börjar bli dags att krypa ner i sängen. Efter att lilla prinsen kom har jag alltid lagt mig senast 10 typ. Men domhär sista dagarna har jag haft svårt att somna för jag har inte alls känt mig trött. Hoppas de går bättre ikväll. De e trist att ligga å försöka somna för då somnar man ju absolut inte!
Har sett på barnmorskorna ikväll, å blev förvånad av hur mycket från förlossningen som man glömt. Å senn lilla bebisen blev född å mamman fick upp den på bröstet så fällde jag nog en tår eller två. Finns det något finare än när ett litet barn kommer till världen? Tror nog inte det. Ifall jag inte skulle avsky sjukhus och ha blodskräck skulle jag nog kunna vara barnmorska.. Det måste nog vara ett jobb som ger väldigt mycket!

Annars så fortsätter krabaten bara å dräglar på. Han har ju dräglat ett tag nu men nu e de som de sku forsa ner bara å det lämnar pölar på golvet efter oss. Jobbigt också att måsta byta kläder hela tiden när dom blir så jätte våta..
De var så synd om honom imårse för han vaknade av jätte magont. Å han bara gallskrek i nästan en timme å jag masserade hans mage. Så efter en stund släppt de å så började bajset komma. Efter det bajsa han 3 gånger. Så, var allt bra igen efter det. De var lilla pyrets dag.. Nu ska jag gå å lägga mig å hoppas på att det blir fint väder imårån. Gonatt !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0