Kemikalier skadar det ofödda barnet

I dagens öt (28.9.09) fanns en artikel om att kemikalier skadar det ofödda barnet. Å jo visst, men liksom vem vet inte det egentligen? Jag tror faktist att dom flesta e så medvetna om vad produkter innehåller så det är väll helt självklart. Allt man smörjer på huden kommer att absorberas upp å gå in i kroppen.
Det gäller ju som gravid och ammande(!!) att själv bestämma vad man vill utsätta sin lille för. Det finns ju inga exakta studier som bevisar men under dom 3 första graviditets månaderna då barnets viktiga organ bildas ska man vara extra försiktig.
å man kan ju tänka efter lite iaf om det nu är så jätte viktigt att färga håret eller om man kan leva med lite utväxt en tid för barnets skull. För hårfärg e ju verkligen en gift som sugs in i hårbottnet och vidare. Det är ju farligt för alla.

Minns när jag var på en analys över vad som fanns i min kropp. Som vitaminer och andra kemikalier. Och det visade sig att jag hade jätte mycket kvicksilver och andra farliga ämnen. Och hon som gjorde dethär testet sa att hårfärg kan ha mycket med saken å göra.

Nu så är det ju så att alla väljer ju själv vad man tror på och vad man gör. Detta är bara min åsikt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0